Новата медия NewBlog4U, създадена от студенти на Нов български университет, беше представена пред журналисти в книжарницата „НБУ в ЦЕНТЪРа“.

В нея младият потребител може да намери разнообразни материали в рубриките ,,Новини4U’’, ,,ОбразоваНИЕ’’, ,,ArtTube‘’, ,,LifeStyle4U‘’, ,,ПоПътя’’, ,,BlogCast’’, както и множество снимки, видеа и подкасти.

Съдържанието ѝ е изцяло подготвено от студенти от различни специалности и курсове, които пишат, снимат и монтират  материалите. Темите на медията са подбрани след предварително проучване, според което младите хора се интересуват от образованието и професионалната си реализация, от култура и изкуство, от пътешествия, както и от междуличностни отношения и любов.

На представянето на медията, редакционната колегия обяви две водещи каузи, които са част от стратегията на медията -

  • стимулиране на четенето;
  • подпомагане на младите хора при намиране на стаж и работа.

Екипът представи проучване „Как и какво четат младите и активни българи“, реализирано от студентския екип на NewBlog 4U (НБУ) и платформата kazva.bg (Добромир Живков и Радослав Райков) през февруари-март т.г.

Според него 56 процента от запитаните казват, че читателските им навици са формирани в ранното им детство, чрез четене на книги от родителите им. 90 процента посочват, че подарената книга ги стимулира да я прочетат. Близо 60 процента от анкетираните четат книги повече от веднъж седмично. Групата на най-активно четящите хора у нас е между 26-38 години, сочат резултатите от проучването.

Основните мотиви за четенето са удоволствието и личностното развитие, със значително участие на професионалното развитие. Препоръка от близък или колега е най-влиятелния фактор, който провокира анкетираните да потърсят и прочетат дадена книга. Сред най-четените от младите хора жанрове са научната фантастика и фентъзи, последвани от класиката, криминалните романи и трилърите. Четенето в интернет  се възприема като алтернативен източник за културно обогатяване от почти половината анкетирани.

В проучването са взели участие 936 младежи и са получени 13 279 отговора. Участниците са в основната възрастова група 26-35 години.

Студентите от редакционния екип споделиха, че мотивите им за участие в проекта са провокирани от свободата и креативността, която медията им позволява да разгърнат. Темите, които ги вълнуват и разработват са в сферата на изкуството, пътуванията, междуличностните отношения.

Заместник-ректорът на НБУ доц. Кристиян Постаджиян, който бе гост на представянето, каза че гласът на студента е наистина важен и трябва да бъде чут, а новата медия дава възможност за това.

Ръководител на медията е Евелина Андреева, директор „Стратегическо развитие и маркетинг“ на Радио-телевизионния център в НБУ, а видео консултант е журналистката Севда Шишманова.

Евелина Андреева представи и идеята за създаване на банка „Човешки ресурси“.  От нея медиите могат  да присъединят в техните екипи млади автори с цел създаване на съдържание, насочено към младежка аудитория.

Проектът „New Blog 4U“ се финансира от Централния фонд за стратегическо развитие на НБУ. Платформата на информационния блог е разработена от дигитална агенция Seomax.